Fogorvosi dráma és bölcsességfog műtét 2.

2016/07/28. - írta: Maja Nadin

avagy egy nyár a fogorvosi székben

Június végén a vizsgáim befejeztével úgy döntöttem nem húzom tovább ezt a fogorvos dolgot tehát elmegyek és megcsináltatom fogaimat. Először a körzeti fogorvosomhoz mentem. Elszomorító volt amit ott tapasztaltam. 

A körzeti fogorvoshoz azzal a céllal látogattam el, hogy kérek beutalót a szájsebészetre, hogy a maradék kettő bölcsességfogamat is kiműtsék, és hogy nézze meg a lyukas fogaimat mert bizony ilyenek is vannak. Teljesen visszautasító volt az orvos, elkezdte szekálni a magánfogorvost aki 2 éve gyökérkezelte egy fogamat. Megkérdezte, hogy ki csinálta ezt a fogat és az az orvos miért nem mondta még, hogy rakni kéne egy koronát erre a fogra. Ezt a fogat egy magánrendelőben csinálták nekem anno, teljesen meg voltam vele elégedve mert még aznap fogadott és megszüntette a fájdalmat. 

Ezután mondtam, hogy szeretnék kérni egy beutalót a szájsebészetre. Ekkor is belekötött a magán fogorvosba, hogy miért, ő nem tud adni? Van pecsétje meg papírja. A lyukas fogaimat pedig meg sem nézte. De mondta, hogy ő szabadságra megy júliusba de szeptemberre tud időpontot adni. Teljesen meglepődtem, hogy szeptemberre adnak időpontot egy SZTK-ban. Érdekes. Nem is raboltuk tovább egymás idejét úgyhogy eljöttem.

2016. július 21-én (csütörtökön) reggel 9:30-ra kaptam időpontot a szájsebészetre.

Ezután június legvégén felhívtam a magán fogorvost akinél egyszer voltam, hogy tudna e fogadni. Pár nappal későbbre kaptam is időpontot. Nagyon kedves orvos, mindenről tájékoztat, teljesen korrekt. Megvizsgálta a fogaimat. Mondta, hogy van fogkövem, miután bediktálta a lyukas fogaimat az asszisztensnek még én is meglepődtem. Mivel 7 db lyukas fogat számolt. Mondtam, hogy akkor szeretnék koronát a gyökérkezelt fogra.

Fogkőleszedés: 6.000 Ft állcsontonként, tehát összesen 12.000 Ft

Egy fogtömés ára: 14.000 Ft

Porcelán korona: 20.000 Ft

Ekkor nap leszedte a fogkövemet. Beszéltünk meg következő időpontot. A bölcsességfog műtétig 4 lyukas fogat sikerült betömni.

Bölcsességfog műtétem:
Reggel még ettem egy melegszendvicset hiszen egy ideig nem nagyon fogok ilyeneket enni. A szájsebészeten így

nyáron elég sok tanuló lány volt az orvos mellett. Pont egy ilyen tanuló lány adta be a 2 szurit alulra.

Kiültettek zsibbadni, majd egy 15 perc múlva vissza is hívtak. Az orvos elkezdte a műtétet. De most nagyon gyorsak akartak lenni, az alsó foggal kezdte. Felvágták az ínyem, fúrták a fogam, aztán amikor kiakarta húzni a fogam olyan éles fájdalom hasított bele, hogy majdnem kiugrottam a székből. Mondta, hogy ennek nem kéne fájnia, úgyhogy kaptam alulra még egy szurit (most szakértő kezekből) ezután vártunk pár percet és aztán sikerült kihúzni az alsó fogat. 

Felülre kaptam ezután 2 injekciót szintén az orvostól. Addig összevarrták az alsó sebet. Ezután felül következett a fent említett menetrend. Ezzel a foggal már nem volt gond, nem éreztem semmit. Aztán ezt is összevarrták.
Az alsó fogmederbe raktak egy jodoformos gézcsíkot mellyel 4 nappal később visszamentem, ki is szedték.

Első 2 napban hűtöttem az arcom. Nem is dagadt most fel az arcom egyáltalán.

1 héttel később volt a varratszedés. Semmi probléma nem volt. Túléltem még egy fogműtétet. :D

 

De közben elkezdett fájni 2 korábban tömött fogam. Az egyiknél figyelmeztetett az orvos, hogy érzékenység felléphet mert elég mély volt a szuvasodás. Ez a fogam kezdett el eléggé fájni.
A másik fog pedig néha lüktet és a hidegre érzékeny. 

Még gyógyulóban vagyok a szájsebészeti élményeimből, de nemsoká visszamegyek a fogorvoshoz.

Remélem lassan megoldódik ez a fogas probléma is...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://subfebrilitas.blog.hu/api/trackback/id/tr58920666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása