Bölcsességfog műtét

2015/10/01. - írta: Maja Nadin

Szájsebészet

Sohasem húzták még fogam, ezért nagyon féltem az egész esettől, hogy szájsebészetre kell mennem. Leírom most az én történetem. Még 2015 augusztusában kaptam időpontot szeptember 29-re. 

1.nap
8:30-ra kellett mennem, körülbelül negyed órát kellett várnom míg behívtak. Mivel mind a 4 bölcsességfogamat ki kell venni ezért most választhattam, hogy melyikkel kezdjék. Úgy döntöttem, hogy bal oldalt az alsó és felső fogat  távolítsák el. Helyi érzéstelenítésben végezték a műtétet. Ekkor meg is kaptam az injekciót alulra, 2 vagy 3 szúrás lehetett. Ezután kiküldtek, fél órát vártam, már teljesen elzsibbadt a fél arcom.

Amikor behívtak kaptam fertőtlenítőt a szám köré, letakartak egy zöld "műtős" lepellel.A bal alsó bölcsességfogam nem nőtt ki teljesen, csak a csücske látszott. Elkezdődött a neheze, az alsó foggal kezdték, vésték, fúrták. Nem éreztem belőle sok mindent, kellemetlen volt, annyira sokat kínlódott a doktornő az alsó bölcsességfoggal, hogy a vége felé már úgy éreztem, hogy vegye már ki mert olyan érzés mintha nem kellene ott lennie annak a fognak, zavaró érzés volt a számban. Miután végre sikerült kijönnie. Raktak a sebbe egy jódos gézcsíkot is amit másnap este kellett kivenni. (igazából nem emlékszek, hogy a csíkot a varrás előtt vagy után tették be)

Ekkor megkaptam a szurit felülre is, amikor a szájpadlás felől belül szúrtak az fájt. Közben  összevarrták az alsó lyukat, úgy voltak vele addig elzsibbadok felül is. A felső bölcsességfogam nagyjából kinőtt, úgyhogy itt nem volt tárás, csak húzás. Ezzel a foggal körülbelül fél percet foglalkozott, hamar kijött és ez sem fájt. 

Ezután kaptam egy gézdarabot amire rá kellett harapni, még mindig zsibbadt volt a szám de még mindig nem fájt. Megkaptam a fogaimat és eljöhettem. Az egész műtét körülbelül fél óra volt.

Hazajöttem, körülbelül 1 órás út volt, ekkor kezdtem érezni, hogy ez mégis csak fáj, bevettem egy algopyrint, és jegeltem az arcom. (kaptam egy tájékoztatót ezen azt írják, hogy csak az első 24 órában érdemes jegelni az arcduzzanat csökkentése miatt utána felesleges)

Szinte egész nap feküdtem. Napközben egyszer elkezdett vérezni  a seb de az nem volt olyan szörnyű, hamar elállt, viszont este elindult a vérzés újra, akkor már erősebben, szédültem is tőle. De szerencsére az sem tartott sokáig. A második vérzés konkrétan attól lett, hogy előrehajoltam ami ugyan tilos!

Napi menüm: banán, körte feldarabolva, párizsis szendvics kenyérből felkockázva
Algopyrin adagom: 2,5 szem

2.nap
Másnapra kissé feldagadt az arcom de nem volt vészes, reggel is egy fél szem algopyrinnel indítottam. Még ezen a napon is sokat feküdtem, pihentem. Be akartam menni az egyetemre de nem mertem elindulni a tegnapi vérzés miatt. Este kellett volna kihúznom a jódos gézcsíkot, de nagyon zavart már és mindennek jód íze volt, ezért délután kihúztam, minimális vérzés mellett.

Napi menüm: fűszeres sültkrumpli, hamburger hús felkockázva kenyérrel, lekváros kenyér felkockázva
Algopyrin: 1,5

3. nap
Fájdalomra ébredtem ezért egyből bevettem a fél algopyrinemet. Igazából még ekkor sem volt bátorságom elindulni sehova, ezért pihentem. Még mindig meg volt dagadva az arcom kissé, de igazából a duzzanat szemmel alig látható, inkább csak számomra zavaró.

Napi menüm: Csokis croissant, banán, főtt virsli, tükörtojás

 

Igazából én is keresgéltem sokat a témában a neten a műtét előtt. Nekem szörnyű fájdalmaim nincsenek, fáj azért, de elviselhető. Ahogyan olvasgattam úgy gondolom, hogy azoknak jobban fáj akiknek teljesen más irányba nő a foguk, például fekszik, vagy valahány fokkal el van fordulva. Nálam az a legszörnyűbb, hogy az ivás elég nehéz és gyakran fájdalmas.

 

JÓ tanácsok:
- első nap (24 órán belül) jegelni az arcot
- rágni, a szájzár elkerülése végett
- sokat pihenni !
- fogmosás minden étkezés után, de csak óvatosan
- apró magos dolgokat kerülni az étkezés során
- tejet, alkoholt, kávét inni tilos
- dohányzás legalább 3 napig tilos
- nem hajolgatni, nem emelgetni nehéz dolgokat
- nem nevetni (felszakadhat a varrat)
- betartani az orvos előírásaiat

JÓ GYÓGYULÁST KÍVÁNOK!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://subfebrilitas.blog.hu/api/trackback/id/tr697876526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása